Uitstekende zondag voor Valthermond

27 november 2017 10:45

Kees Rustenhoven

Het was koud en guur op sportpark De Meent, en dat kwam het voetbal van zowel Valthermond als Raptim zeker niet en goede. Het kleumende publiek kreeg zeker geen hartverwarmend voetbal voorgeschoteld, maar de stemming in het Valthermondkamp was na afloop uitstekend. Zelf trokken de blauw witten met 3-2 aan het langste eind, en en passant lieten de concurrenten her en der punten liggen.

Het eerste kwartier lieten beide teams weinig noemenswaardigs zien, toen de eerste de beste hoekschop Raptim de voorsprong bracht. Erwin Timmer tastte mis en Robin de Leeuw profiteerde dankbaar. Twee minuten later stond de stand al weer in evenwicht. Demy te Velde werd in het strafschopgebied licht aangetikt, maar zwaar genoeg voor scheidsrechter Gerbrandy om naar de stip te wijzen. Te Velde zelf belastte zich met het karwei en faalde niet. Tot de pauze werd er verder niet meer gescoord, al onderscheidde Timmer zich nog door Robin de Leeuw van zijn tweede treffer af te houden.

Na de thee pakte de thuisploeg de draad beter op, al moest Timmer nog handelend optreden bij afstandsschoten van wederom Robin de Leeuw en Robert Mulder. Daarna echter lag het initiatief duidelijk bij Valthermond. Edwin Drenth zette Demy te Velde alleen voor doelman Sander Bunskoek, maar de clubtopscoorder verzuimde hier nog te scoren. Rond het uur spelen deed Te Velde dat wel. Jens Bulle legde een voorzet van Jesper de Graaf panklaar, en vanaf zestien meter liet Te Velde Bunskoek nu wel kansloos. Toen Edwin Drenth kort daarna en verre bal van Timmer oppikte en de 3-1 aan liet tekenen leek de wedstrijd gespeeld. Robin Mulder echter schoor van dichtbij de aansluitingstreffer binnen. Edwin Drenth had vervolgens de mogelijkheden om de wedstrijd in het slot te gooien. Vrij voor Bunskoek mikte de spits echter op de paal en een voorzet van Dion van der Laan werd naast gevolleerd.

“Vandaag winnen wij door onze individuele klasse,” analyseerde assistent trainer Albert Koops direct na afloop en daar viel geen speld tussen te krijgen.  <<foto verslag>>