Zorgwekkende vorm bij Valthermond

19 februari 2018 11:45

“Wat is er toch met Valthermond aan de hand?” is een vraag die aan velen die de blauw witten een warm hart toedragen gesteld wordt. Ook tegen Heerde ging de ploeg van Bart Hartman met 5-1 onderuit. Dat betekend tien tegentreffers in de laatste twee duels. Als het aantal tegentreffers de enige zorg was, viel er wellicht eenvoudig wat te sleutelen. Ook aanvallend hapert de Mondker motor echter nadrukkelijk.

<<Foto verslag Kees Rustenhoven>>

Uitgespeelde kansen worden er amper nog gecreëerd. Werklust kon de ploeg tegen Heerde niet eens ontzegt worden, het probleem is echter dat er van enige samenwerking binnen het team geen sprake is. De linkerhand lijkt niet te weten wat de rechter van plan is. Oorzaak? Die moet op het trainingsveld gezocht worden. Te vaak moet Bart Hartman met een incomplete groep aan de slag, waardoor werken aan een team lastig wordt. Werk, studie, school, de redenen van afwezigheid zijn allemaal plausibel, feit blijft echter dat het team er zo niet beter, en vooral niet hechter op wordt.
Op bezoek bij ’t Heerde speelde Valthermond vanaf de rust een kansloze wedstrijd. De Heerdenaren hadden net voor de pauze, in een tijdsbestek van vijf minuten, een comfortabele 3-0 voorsprong genomen. Nick Schurink en twee keer Stijn Rorije waren de schutters. Ook gedurende de eerste veertig minuten was de thuisploeg al de bovenliggende partij geweest en kwam de aanvallende onmacht van Valthermond nadrukkelijk aan het licht. Slechts Demy te Velde kwam in kansrijke positie, maar zijn schot werd gekraakt.
Ook in het tweede gedeelte van de wedstrijd kon Valthermond nergens aanspraak op maken. Een treffer van Tom Meijers werd weliswaar afgekeurd, daar tegenover stond het feit dat Elkjar Dijkgraaf namens Heerde de score uitbouwde. Lars Baas zag daarna dat zijn vrije trap ietwat gelukkig achter doelman Jordy van leeuwen belandde, van een eretreffer kon men echter niet spreken. In de slotfase knalde Mike Bronsink de marge weer naar vier.