sc Stadspark - vvValthermond

17 oktober 2022 12:15

Valthermond moest zondag aantreden tegen Stadspark uit Groningen. Voor Valthermond was het de 1e keer dat ze in competieverband tegen ze speelden. Stadspark vorig seizoen gedegradeerd uit de 1e klas is dit seizoen niet goed uit de startblokken gekomen. Uit de drie gespeelde wedstrijden werden 3 punten behaald terwijl Valthermond heel goed aan het seizoen is begonnen en nog geen puntverlies heeft geleden. Onder prima weersomstandigheden floot de scheidsrechter om 14:30 uur voor aanvang van de wedstrijd. Ook nu kwam Valthermond weer goed uit de startblokken wat in de 2e minuut al leidde tot een 0-1 voorsprong. Een snelle aanval over rechts met daaruit een uitgemeten voorzet van Jens Bulle werd door de vervanger van Jordy Weggemans, Dion Schoenmaker beheerst ingeschoten. Een prima start dus. Valthermond was de 1e helft oppermachtig wat resulteerde in een aantal grote kansen via Milan Draijer, Jens Bulle en Jesper de Graaf. Maar zij allen hadden hun vizier niet op scherp staan. Zo bleef de stand van 0-1 tot aan de rust op het scorebord staan. Na de rust een zelfde wedstrijdbeeld. Valthermond veel aan de bal en kansen creƫrend en Stadspark onmachtig zich hier tegen te verzetten. Welgeteld een klein kansje voor Stadspark in de 2e helft maar deze werd uitstekend door onze doelman Noah Sahetapy verwerkt. Dat was ook het enige wat Stadspark in de 2e helft liet zien. In de 57e minuut wist Valthermond de voorsprong uit te bouwen. Een prima pass van Thom Bakker werd door Erik Jan Veerbeek ingeschoten. Niet veel later kwam de 0-3 op het scorebord. Uit een hoekschop schoot Dion Schoenmaker met een harde schuiver vanaf het 16 meter gebied de bal in het doel en wist zo zijn 2e doelpunt in deze wedstrijd te maken. Valthermond speelde daarna de wedstrijd rustig uit en Stadspark was onmachtig om hierin iets tegen in te brengen. Een prima overwinning van het collectief. De stemming op de terugweg naar Valthermond in de supportersbus van de FC Emmen was dan ook prima.

Valthermond was de 1e helft oppermachtig wat resulteerde in een aantal grote kansen via Milan Draijer, Jens Bulle en Jesper de Graaf. Maar zij allen hadden hun vizier niet op scherp staan. Zo bleef de stand van 0-1 tot aan de rust op het scorebord staan. Na de rust een zelfde wedstrijdbeeld. Valthermond veel aan de bal en kansen creërend en Stadspark onmachtig zich hier tegen te verzetten. Welgeteld een klein kansje voor Stadspark in de 2e helft maar deze werd uitstekend door onze doelman Noah Sahetapy verwerkt. Dat was ook het enige wat Stadspark in de 2e helft liet zien. In de 57e minuut wist Valthermond de voorsprong uit te bouwen. Een prima pass van Thom Bakker werd door Erik Jan Veerbeek ingeschoten. Niet veel later kwam de 0-3 op het scorebord. Uit een hoekschop schoot Dion Schoenmaker met een harde schuiver vanaf het 16 meter gebied de bal in het doel en wist zo zijn 2e doelpunt in deze wedstrijd te maken. Valthermond speelde daarna de wedstrijd rustig uit en Stadspark was onmachtig om hierin iets tegen in te brengen. Een prima overwinning van het collectief. De stemming op de terugweg naar Valthermond in de supportersbus van de FC Emmen was dan ook prima.

Foto verslag, via onderstaande link:

Foto's Kees Rustenhoven