Corona update

29 september 2020 19:00

Beste leden, donateurs, sponsoren en supporters,

Maandag 28 september heeft de regering een fors aantal nieuwe regels ingevoerd om verdere uitbreiding van het corona virus te beperken. Een aantal regels betreft de sport en raakt dus ook meteen het voetbal en onze club.
Vanaf dinsdag 29 september 18:00 uur, voor de duur van drie weken, geldt het volgende:
 Er mogen geen supporters aanwezig zijn bij trainingen en wedstrijden.
 Ouders moeten hun kinderen dus afzetten bij de poort en na afloop van de training of wedstrijd weer ophalen vanaf de poort.
 Teams die klaar zijn me hun training of wedstrijd moeten het sportpark direct na afloop verlaten. Kijken bij een ander team is dus niet toegestaan. Ook nazitten en zelf meegebrachte waren nuttigen is niet toegestaan.
 Bij uitwedstrijden vallen ouders die als chauffeur dienst doen als begeleiding van het team. Dit geldt voor teams t/m 17 jaar. Deze ouders mogen dus het sportpark betreden en kijken bij de wedstrijd.
 Sportkantines worden gesloten:
 Vanaf het moment dat deze regels van kracht zijn zal onze kantine gesloten zijn.
 Dit geldt ook voor begeleiding van onze eigen teams en van bezoekende clubs. Een kopje koffie of thee is dus niet mogelijk.
 Als er sportactiviteiten gepland zijn (trainingen en wedstrijden) zullen er steeds twee coördinatoren op het sportpark aanwezig zijn. Volg hun aanwijzingen op! De coördinatoren beschikken ook over de sleutels die bv benodigd zijn om sportmateriaal en kleding te kunnen verschaffen.
 De kleedkamers blijven open voor trainingen en wedstrijden. Aangezien wij niet over voldoende kleedkamers beschikken om alle teams volgens de coronaregels te herbergen geldt het volgende:
 Jeugd t/m 17, alleen tijdens trainingsavonden, moet in sportkleding arriveren en thuis douchen.
 Wedstrijden worden zo ingepland dat wij de regels kunnen handhaven. Dit betekend afwijkende aanvangstijden. Check dit in het clubblad, de website of op de voetbal.nl app. Bij twijfel kun je altijd je trainer of leider vragen.
 Algemeen:
 Heb begrip voor de ingestelde regels en maak het de vrijwilligers die alles in goede banen moeten leiden niet extra moeilijk. Dit geldt op ons eigen sportpark, maar uiteraard ook op de sportparken waar wij op bezoek gaan. Houd je dus aan de regels en volg de aanwijzingen op.
 Check bij uitwedstrijden goed de website van de vereniging waar je op bezoek gaat. Per gemeente kunnen er afwijkingen op de regels zijn. Ook kunnen clubs zelf extra maatregelen ingevoerd hebben.
 Uiteraard blijven de eerder ingevoerde maatregelen ook nu nog van kracht.
 Heb je klachten? Blijf thuis en laat je testen.
 Houd 1,5 meter afstand (uitzondering tijdens het sporten).
 Probeer drukte te vermijden.
 Was vaak je handen.

Bovenstaande regels kunnen wijzigen indien de KNVB, RIVM o GGD met aanvullende informatie komt.