Bestuursmededeling

8 april 2020 20:15

Beste leden VV Valthermond,

Door de Corona maatregelen was het bestuur niet in staat om de reguliere overleggen plaats te laten vinden. Tegenwoordig zijn er echter ook prima methodes om online te vergaderen, dus heeft het bestuur via Skype overlegd over de lopende zaken, maar vooral natuurlijk over de huidige crisis en hoe daar als vereniging mee om te gaan.

Allereerst zijn wij natuurlijk ontzettend blij dat, voor zover wij weten, niemand van onze vereniging door het virus getroffen is. In deze tijden is onze gezondheid het belangrijkste wat er is. Ook wij willen dan iedereen op het hart drukken om de opgelegde maatregelen te volgen.

Voor ons als bestuur is dit natuurlijk ook een situatie waar wij nog nooit mee te maken hebben gehad. Naar onze beste eer en geweten hebben wij een aantal maatregelen ingevoerd. Naast de gezondheid van onze leden staat natuurlijk ook de gezondheid van onze club op het spel.

Doordat er momenteel geen activiteiten zijn, zijn de kantine-inkomsten terug gelopen naar nul. Dit is een belangrijke inkomstenbron voorons  die nu weg valt. Wij zijn een financieel gezonde vereniging, maar zonder inkomsten lopen ook onze liquide middelen natuurlijk snel terug. Om dit zoveel mogelijk te beperken hebben wij een aantal maatregelen genomen.

• De KNVB heeft besloten dat er deze maanden geen afdracht geïncasseerd hoeft te worden.
  • Wij kunnen een beroep doen op de door de regering ingevoerde noodmaatregelen. Deze zullen wij dan ook aan gaan vragen.
  • In goed overleg met de stichting is besloten om de huur voorlopig op te schorten.
  • Om de stichting weer enigszins te ontlasten hebben wij de energiekosten zover mogelijk terug geschroefd. Denk aan verwarming, koelkasten, diepvriezers etc.
  • De gemeente heeft aangegeven dat er voor deze periode geen veldhuur betaald hoeft te worden.
  • In overleg hebben de betaalde krachten binnen onze vereniging toegezegd af te zien van hun vrijwilligersvergoeding voor deze periode. Zij hebben gelukkig alle begrip voor de problemen waar wij nu mee geconfronteerd worden. Uiteraard zijn wij hun hier zeer erkentelijk voor.
  • Alle bederfelijke waren zijn retour naar onze leverancier gegaan.
  • Contributie:
  • Wij hebben bij collega verenigingen rondgevraagd hoe zij hier mee om gaan. Dit verschilt nogal van vereniging tot vereniging. Gezien de onzekere periode waar wij voor staan, hebben wij vooralsnog besloten om de contributie normaal door te laten lopen. Verenigen staat voor samen, en samen moeten wij zorgen dat wij deze crisis het hoofd bieden. Wel hebben wij besloten dat wij na de crisis zullen kijken hoe wij er voor staan en of er dan iets van compensatie mogelijk is voor onze leden. Uiteraard hebben wij ook begrip voor leden die nu door deze omstandigheden financieel een veer moeten laten. Schroom dan niet en neem contact op met een van de bestuursleden, bij voorkeur Richard Schepers, om dit te bespreken. Discretie in deze is uiteraard vanzelfsprekend.
  • Activiteiten:
  • Jaarlijkse feestavond is gecancelled. De jubilarissen die op deze avond gehuldigd zouden worden, zullen op een ander geschikt moment in het zonnetje gezet worden.
    • Geraniumactie is gecancelled. Wij gaan nadenken om na de crisis een andere actie te organiseren. Tips zijn welkom.
    • AB toernooi:
  • Helaas hebben wij ook hier voor moeten besluiten om het toernooi voor dit jaar te cancellen. Er zijn te veel onzekerheden om het toernooi nu door te laten gaan. Alle deelnemende verenigingen zullen ingelicht worden en ook alvast worden uitgenodigd voor de editie van 2021.
    • 90 jarig bestaan:
      • De activiteiten voor ons 90-jarig bestaan zijn gepland voor 15 augustus. Dit laten wij vooralsnog gewoon staan. Als er de komende tijd meer duidelijkheid komt, zullen wij ons hier weer over gaan beraden.
      • Wij waren ook bezig met een wedstrijd tegen FC Emmen. Dit zou begin juli plaats vinden en kan dus geen doorgang vinden. Zoals het nu lijkt speelt FC Emmen dan zelfs nog competitie.

Uiteraard moeten wij ook al vooruit kijken. Wat zeker is, is dat er dit seizoen niet meer gevoetbald wordt. Een hard gelag voor een levendige vereniging als VV Valthermond. Maar Valthermond zou Valthermond niet zijn, als wij niet klaar zijn als er weer van de voetbalsport genoten mag worden. Daarom hebben wij besloten, om ondanks de onzekere tijden, te zorgen dat onze jeugd  in het nieuwe seizoen van nieuwe shirts zal worden voorzien. Door de komst van een nieuwe hoofdsponsor, Zandstra Totaalonderhoud uit Stadskanaal, zal ook onze hoofdmacht van nieuwe kleding worden voorzien. Verder zal, zodra de maatregelen dat toestaan, de TC de gesprekken openen met de trainers over het nieuwe seizoen. Elftalindeling, aantal teams etc etc, zodat wij ook sportief klaar zijn om af te trappen.

Tot slot. Wij beseffen ons terdege dat dit onzekere tijden zijn. Onze leden hebben recht op informatie. Iedere dinsdag zal het bestuur via Skype de lopende zaken doornemen en via onze website dit communiceren naar jullie toe. Bij vragen, opmerkingen of suggesties, bel of app een van de bestuursleden en jullie onderwerp zal behandeld worden.

Momenteel verschijnt ons clubblad niet. Vooral ouderen zullen hierdoor van informatie verstoken blijven. Aan de jongeren onder ons het verzoek om ouders, opa en oma of anderen die niet over social media beschikken, van de ontwikkelingen op de hoogte te houden.

Wees voorzichtig. Let op jezelf en op je naasten en laten we zorgen dat wij met elkaar gezond blijven. Hou je aan de opgestelde regels, zoveel te sneller kunnen we elkaar weer ontmoeten op De Meent.

Bestuur VV Valthermond.