Open Nederlands Kampioenschap Poker

1 oktober 2019 13:15

Op 27 september 2019 jongstleden vond er in de kantine van de voetbalvereniging Valthermond een voorronde van het Open Nederlands Kampioenschap Poker plaats.

Ons eigen voetballid, Alexander Koetje, die de voorronde het afgelopen jaar had gewonnen, kwam vanzelfsprekend zijn positie verdedigen. Helaas lukte het hem niet opnieuw om deze voorronde te winnen, waardoor hij zich dit keer niet rechtstreeks plaatste voor een ticket voor de finale in Ermelo.

In totaal waren er dit keer 52 personen uit het hele land aanwezig, die streden om een ticket voor de finale. Daar waar andere jaren vooral mensen uit Valthermond meededen, kwamen er nu vooral mensen van buitenaf. Zo werden de woonplaatsen Nieuw-Dordrecht, Emmen, Zeijen, Alblasserdam, Zwolle, Lelystad genoemd.

Uiteindelijk was het Pascal Boxem uit Zeijen, die er met de overwinning aan de haal ging.