Pokerkampioen van Valthermond

3 juli 2019 22:00

Vind jij pokeren leuk? Het pokerkampioenschap die bij VV Valthermond georganiseerd wordt is uiterst geschikt voor recreatieve pokeraars. Weet jij je te kronen tot de nieuwe ‘Pokerkampioen van Valthermond’ en de bokaal mee naar huis te nemen? In samenwerking met het Open Nederlands Kampioenschap Poker organiseren wij jaarlijks dit leuke pokertoernooi. Het is een laagdrempelig en recreatief pokertoernooi waar gespeeld wordt aan professionele pokertafels wat zorgt voor een ongedwongen en gezellige sfeer.

Pokerkampioenschap van Valthermond

Het pokerkampioenschap van Valthermond wordt jaarlijks bij ons georganiseerd. Deelname kan vanaf 18 jaar en kost slechts €13,50. Het toernooi wordt gespeeld met de poker variant Texas Hold em No Limit. Dit is de meest eenvoudige en populaire poker variant die er is.

Je kan bij het pokerkampioenschap van Valthermond drie verschillende prijzen winnen. De laagste prijs is een wildcard. Deze win je als bij de beste 10% eindigt. Een wildcard is een halve- halve finale ticket. Wanneer je bij een ander poker kampioenschap in de buurt ook een wildcard weet te winnen, heb je 2 wildcards. 2 wildcards staan gelijk aan één halve finale plek.

Om deel te nemen aan het Pokerkampioenschap van Valthermond kun je je zowel online als ter plaatse inschrijven. Online inschrijven heeft de voorkeur van de organisatie, dit om lange wachtrijen te voorkomen en dat het toernooi op tijd kan starten.

Word als Nederlands Kampioen een jaar lang gesponsord!

Weet jij je in de kijker te spelen bij de landelijke finale van het Open Kampioenschap Poker? Tijdens de finale lopen er scouts rond die op zoek zijn naar aanstormend pokertalent! Deze scouts kijken welke pokeraar het opvallend goed doet. Weet jij jezelf in de kijker te spelen bij deze scouts? Dan maak je kans om een jaar lang gesponsord te worden door het Open Nederlands Kampioenschap poker. Je mag dan met het team van ONK Poker verschillende toernooien spelen door heel Europa. Één van de teamleden, Ruurd Nauta, wist in het verleden meer dan €40.000,- aan prijzen te winnen als gesponsord lid van Team ONK Poker.

Een betere pokerspeler worden

Er zijn veel manieren om een betere pokerspeler te worden. Je kunt bijvoorbeeld pokerboeken gaan lezen, filmpjes kijken op YouTube over poker, of kijken hoe professionele pokerspelers pokeren. Tientallen professionele pokeraars streamen hun online poker sessies op Twitch. Je kunt dan (bijna) live meekijken en vragen stellen over tactieken en strategieën. Schroom niet om dit te doen, want deze streamers die willen je alles leren over het spelletje.

Een andere manier om beter te worden is het bespreken van je handen met andere pokeraars, door dit veel te doen weet je steeds beter waar je op moet letten en wat slimme tactieken zijn tijdens het spelen van een hand.

Online oefenen

Wil graag nog even oefenen voordat je gaat deelnemen aan het Pokerkampioenschap van Valthermond. Dan kun je heel eenvoudig via bepaalde websites online poker spelen. Op deze websites speel je op je computer of een andere device tegen andere pokeraars uit de hele wereld. Je speelt vaak gratis op deze websites, dit maakt het online oefenen aantrekkelijker en leuker.