Valthermond maakt er opnieuw vier in een helft

14 mei 2018 12:00

Albert Koops was drie weken terug, toen het stokje overnam, duidelijk naar zijn manschappen: “ We stappen nu in de trein richting na-competitie en wie niet mee wil die stapt maar uit,” was de boodschap. Blijkbaar ziet iedereen die eindbestemming wel zitten, want met een compleet fitte selectie werd in Coevorden de strijd aangebonden met Raptim. De thuisploeg had vooraf nog een kleine kans om degradatie te ontlopen, maar straalde nu niet echt uit dat daar nog geloof in was.

<<foto verslag>>

Valthermond was beter, zonder nu direct tot briljant spel te komen. Toch creëerden de Mondkers zich voor de pauze een aantal mogelijkheden. Lars Baas krulde een vrije trap maar net over het domein van Sander Bunskoek en Rick Schlimback zag twee kopballen over gaan. Het dichtst bij een treffer was nog Jesper de Graaf die na een verre ingooi van Edwin Drenth de paal raakte. Drenth zelf zag een vrije trap door Bunskoek gestopt worden en hij volleerde een voorzet van De Graaf naast. Aan Raptim zijde schoot Lars Meppelink een vrije trap over en kopte Arnoud ter Brugge net voor de pauze een corner over.

De tweede helft was amper begonnen of Valthermond kwam op voorsprong. Sander Bunskoek verwerkte nu een vrije trap van Lars Baas tot corner, waar Baas zichzelf over ontfermde. Tom Meijers kopte onberispelijk binnen. Namens Raptim zag Floris Jan van de Hout zijn inzet door Erwin Timmer gestopt worden, waarna Demy te Velde aan Valthermond zijde opstond. De pas twintig jarige Te Velde wordt zo langzamerhand een fenomeen. Eigenlijk vond iedereen in het Mondker kamp dat Te Velde niet zijn beste wedstrijd speelde, maar het is maar net waar je de lat legt. Die ligt bij Te Velde terecht hoog, want niet in absolute topvorm verkeren en met twee treffers en een assist de wedstrijd beslissen, dan kun je wel wat. Beide treffers waren beauty’s.  Bij de 2-0 krulde de aanvaller de bal prachtig over Bunskoek in de kruising. Nadat Arnold Maikus vanaf de strafschopstip namens Raptim nog iest terug deed, volleerde Te Velde vanaf de rand van het zestienmeter gebied raak. In blessuretijd schonk hij als toetje Jesper de Graaf nog een niet te missen kans.

Voor Raptim waren de druiven zuur. Met twee gele kaarten verloren de Coevordenaren Arnoud ter Bruggen, en Lars Meppelink viel geblesseerd uit. Voor het seizoen restant maakt het niet veel meer uit.  Door de nederlaag en de winst van Ruinerwold dalen de Klinkervier bewoners af naar de derde klase.