Noordster - Valthermond

21 november 2022 11:45

Valthermond heeft zich afgelopen zondag een slechte dienst bewezen door van hekkensluiter Noordster met 2 – 1 te verliezen. Noordster had tot aan de wedstrijd een doelsaldo van 19 tegen en 0 voor. Vorig seizoen moest een wijze les voor Valthermond zijn, verloren van Lewenborg en Veendam heeft toen uiteindelijk Valthermond het kampioenschap gekost en ook de nederlaag tegen Twedo zou een waarschuwing moeten zijn geweest om goed en gemotiveerd aan een wedstrijd te beginnen. Vanaf het begin werd er traag en onzorgvuldig gespeeld. Keeper Noah had geluk dat een lange onderschepte bal niet door een speler van Noordster met een lob over Noah heen ging. Valthermond was onnauwkeurig aan de bal en Noordster kwam veelvuldig goed door via hun rechterkant.

Na 15 minuten spelen kwam Valthermond wat beter in hun spel wat resulteerde in een paar mogelijkheden zonder dat de keeper van Noordster op de proef werd gesteld. De grootste kans werd geen kans omdat bij een goede voorzet van Jesper geen communicatie was voor het doel waardoor de bal werd geschampt en de speler die de bal voor het inknikken had werd verrast, typerend voor het spel. Zo werd de rust ingegaan met een 0 – 0 stand. In de 2e helft werd het spel niet veel beter, slechte aannames, veel balverlies en geen kansen. Na 20 minuten spelen ging het achterin fout. Miscommunicatie tussen Noah en Mike stelde de spits van Noordster in de gelegenheid om de bal in het lege doel te schieten. Na deze typerende actie in deze wedstrijd probeerde Valthermond de rug te rechten. Uit een corner van Dion Schomaker tikte een speler van Noordster de bal langs zijn eigen doelman.. Een moment om de wedstrijd te doen kantelen. Valthermond zocht wel wat meer de aanval, maar verder dan een lage voorzet die naast werd getikt en een penalty moment van Erik Jan Veerbeek kwam Valthermond niet, sterker nog de rechtsbuiten van Noordster kon over de linkerkant doorkomen, zich vervolgens tussen twee verdedigers door wringen om vervolgens tegen het gras te gaan. De scheidsrechter zag hier een strafschop in, een zware beslissing maar wel een die Valthermond over zich zelf afriep. Na opmerkingen aan de scheidsrechter over de gegeven strafschop werd Tom Meijers met rood van het veld gestuurd. De penalty werd benut en dit leverde Noordster de eerst 3 punten van het seizoen op. Voor Valthermond was dit al de 4e keer dat tegen een veel lager geklasseerd team niet gewonnen kon worden. Feit is dat de uitspraak kampioen worden tegen de mindere ploegen nog niet helemaal is doorgedrongen.

<< foto verslag Kees rustenhoven >>