vvValthermond - Helpman

14 november 2022 19:00

Het was voor beide ploegen een belangrijke wedstrijd. Voor Helpman om aansluiting bij Valthermond te houden en voor Valthermond om zijn leidende positie te verdedigen cq te vergroten. Valthermond begon sterk aan de wedstrijd. Helpman liet zich inzakken en liet daarbij de bal aan Valthermond. De eerste beste kans voor Valthermond was direct al raak. In de 8e minuut scoorde Erik Jan Veerbeek na een schitterende assist van Alwin Braakman de 1 – 0. Na deze voorsprong waren er een 5 tal slordige minuten aan Valthermond zijde zonder dat Helpman zich hierdoor kansen creëerde. Daarna herpakte Valthermond zich en golfde de ene na de andere aanval op het doel van Helpman af. Er werd veelvuldig van positie gewisseld en werd de bal steeds op het juiste moment de diepte ingespeeld. Na weer een mooie aanval in de 14e minuut was het ditmaal Yordi van der Laan die op de juiste plaats stond en kon afronden na aangeven van Erik Jan Veerbeek 2 - 0. De koek was hierbij nog niet op want na 25 minuten spelen was het wederom Erik Jan Veerbeek die de 3 – 0 op het scorebord liet vermelden. Dit na een prima voorzet van Milan Draijer. Een dominante eerst helft van Valthermond met bij vlagen heel goed voetbal.

Na de rust was het bij Valthermond allemaal iets minder. Slordiger aan de bal en een Helpman wat meer van zich afbeet. De tegenstander meer zuurstof geven heet dat. Na een aantal waarschuwingen scoorde Helpman in de 67e   minuut de 3 – 1. Even later kreeg Helpman nog een levensgrote kans om de stand terug te brengen naar 3 – 2 maar tot opluchting van Valthermond tikte Noah de bal nog met de toppen van zijn vingers naast het doel. In de 80e minuut besliste Erik Jan Veerbeek het duel definitief met zijn 3e treffer. Helpman reclameerde nog wel voor een overtreding maar de uitstekend fluitende scheidsrechter Vegter keurde de treffer goed. Zo kon Valthermond wederom 3 punten bijschrijven en heeft het nu alleen de leiding genomen in de 2e klasse K.