Valthermond uit de beker

24 oktober 2022 22:15

Valthermond moest zondag aantreden tegen 3e klasser Twedo uit Veenoord. Dit betrof een bekerwedstrijd waarin de verliezer uit het bekertoernooi lag. Na 90 minuten stond er 1-1 op het scorebord. Dit betekende geen verlenging maar direct strafschoppen nemen. Daar Twedo de strafschoppen beter nam betekende dat voor Valthermond einde bekerwedstrijden. Kijkend naar het verloop van de wedstrijd was dat vanuit Valthermondzijde een hele slechte wedstrijd. Onnauwkeurigheid in de passes, weinig energie in de strijd en nauwelijks sprake van een goede samenwerking binnen het team.

In de warming up ontbrak al de echte scherpte, dat later in de wedstrijd ook duidelijk naar voren kwam. Twedo raakte in de 1e helft zowel de paal als ook de lat. Vlak voor de rust wist Valthermond de ruimte aan de zijkant wel een keer te vinden Na een inworp speelde Thom Bakker zich goed vrij en de middenvelder schoot de bal droog in de rechterhoek. Een 1-0 voorsprong bij de rust voor Valthermond. Na de rust wel een iets beter Valthermond maar nog steeds onvoldoende om Twedo zijn wil op te leggen. Een aantal 100% kansen werden niet benut of de eindpass was net niet goed. Valthermond wist de wedstrijd niet in zijn voordeel te beslissen. Conform de aloude voetbalwet viel vervolgens de goal aan de andere kant. De 1-1 betekende tevens de eindstand van de wedstrijd. Zoals reeds boven in het verslag aangegeven wist Twedo de strafschoppen beter te benutten waardoor het voor Valthermond einde bekerverhaal was. Een grote teleurstelling voor Valthermond maar ook voor de vele meegereisde supporters van Valthermond.

Foto's Kees Rustenhoven <<klik hier>>