In memoriam Paul Wardenburg

2 december 2021 12:15

Woensdag 1 december jl. bereikte ons het droevige bericht dat ons erelid Paul Wardenburg op de leeftijd van 87 jaar was overleden. Hoewel we wisten dat Paul zijn gezondheid de laatste tijd achteruit ging kwam zijn overlijden toch nog onverwachts. Paul werd op 1 oktober 1946 lid van onze vereniging en bleef de club zijn hele leven hierin trouw. Als voetballer speelde hij jarenlang in het 1e elftal van onze club. Dit als keeper. Paul heerste in het strafschopgebied en dat heeft menig tegenstander geweten. Na zijn actieve voetbalcarrière bleef hij de verrichtingen binnen onze club altijd volgen. Paul was in de jaren 80 actief als bestuurslid binnen onze club. Tijdens de bestuursvergaderingen liet Paul uitgebreid zijn mening horen over bepaalde zaken en liet zich hierbij dan het kaas niet van het brood eten. Ieder weekend was Paul op het voetbalveld aanwezig om naar de wedstrijden van zijn zoons Albert en Theo te kijken. Ook op latere leeftijd bezocht Paul de wedstrijden van ons 1e team zowel thuis als uit, dit vaak samen met zijn boezemvriend Jelke Bosch. Voor al zijn werkzaamheden werd Paul na zijn bestuurlijke periode benoemd tot erelid van onze vereniging. Een titel die hij meer dan verdiend heeft.

In oktober j.l. werd Paul samen met Jelke gehuldigd. Dit ter gelegenheid van hun beider 75 jarig lidmaatschap van onze vereniging. Een unicum binnen onze vereniging. Hier werd ook door de media de nodige aandacht aan besteed. Dit door een uitzending van Onze Club van tv Drenthe. Met het overlijden van Paul verliest de vereniging een man met een blauw wit hart. Hij zal een lege plek achter laten bij velen binnen onze vereniging.

Wij, de vv Valthermond wensen de kinderen, familie, vrienden en kennissen veel sterkte toe met het verwerken van dit verlies.

Bestuur v.v Valthermond