inmemoriam Albert Ottens

3 augustus 2021 10:00

Zondagochtend 1 augustus jl. bereikte ons het ontstellende bericht dat ons lid en vrijwilliger Albert Ottens geheel onverwachts op de leeftijd van 53 jaar was overleden. Donderdagavond 30 juli jl. werd Albert met spoed vervoerd naar het ziekenhuis nadat hij getroffen was door een hartstilstand. In het ziekenhuis werd al snel duidelijk dat zijn toestand zeer ernstig was en dat de familie met het ergste rekening moest houden. Zondagmorgen werd dit bewaarheid en is Albert helaas overleden. Dit bericht kwam bijzonder hard aan binnen onze vereniging.

Albert werd op 1 januari 1976 lid van onze vereniging. Nadat hij alle jeugdelftallen had doorlopen kwam hij in de senioren. Hier kwam hij al snel terecht in Valthermond zaterdag 1. Albert was een speler die voorop ging in de strijd. Een voorbeeld voor zijn medespelers. Nooit opgevend, hard maar fair met een echte winnaarsmentaliteit. Of dit een wedstrijd betrof of een training maakte voor Albert geen verschil. Dit was ons toenmalige hoofdtrainer Wim van der Heuvel ook opgevallen en deze vroeg Albert of hij niet de overstap zou willen maken naar de zondag afdeling van onze vereniging. Albert gaf Wim aan dat hij uit principiële redenen op de zaterdag bleef voetballen. Daar had Wim dan ook alle begrip voor. Een van de hoogtepunten uit Albert zijn voetbalcarrière was wel het kampioenschap van zaterdag 1 met bijbehorende promotie naar de 4e klas. Nadat Albert gestopt was als actief voetballer bleef hij wel actief als vrijwilliger binnen onze vereniging, je deed nooit tevergeefs een beroep op hem, dit evenals zijn vrouw Willy. Albert laat een lege plek achter binnen onze vereniging. Zijn stem zullen we erg gaan missen. Een sociaal ,nobel en heel fijn mens is ons ontvallen.

Wij, de vv Valthermond wensen Willy, Christian, Anouk en Joanne, verdere familie, vrienden en kennissen veel sterkte toe met het verwerken van dit enorme verlies.

Het bestuur vv Valthermond