Valthermond vergeet aan doelsaldo te werken

18 februari 2019 17:45

Valthermond tegen Asser Boys was een wedstrijd die eigenlijk nooit een wedstrijd werd. Daarvoor was het kwaliteitsverschil simpelweg te groot. Helemaal na de rode kaart voor Boys speler Willard Bouwmeester, na goed een half uur spelen, kon de thuisploeg freewheelend naar het einde. Dat deed het dan ook waardoor de scherpte ontbrak om de 3-0 eindstand ruimer weg te zetten.

Ten tijde van de rode kaart ging Valthermond al met 1-0 aan de leiding. Lars Baas krulde een vrije trap prachtig in de kruising. Daarvoor had Jesper de Graaf de Mondkers al op voorsprong kunnen brengen, maar de linkerspits strandde op aangeven van Erwin Wardenburg op doelman Erwin Jagt. Kort na de rode kaart verdubbelde Demy te Velde de voorsprong. Subtiel tikte de topschutter een voorzet van De Graaf binnen.

Na de thee was het wachten op meerdere doelpunten, maar die bleken dus schaars te zijn. Ondanks een karrenvracht aan kansen werd er nog maar een keer gescoord. Nu was Te Velde de aangever, en tikte De Graaf van dichtbij binnen. Hierna had scheidsrechter Gerbrandy ook voor het einde kunnen fluiten. Asser Boys was machteloos en Valthermond geloofde het allemaal wel, zodat het laatste half uur ook schriftelijk afgedaan had kunnen worden.

Zo pakt Valthermond na de winterstop zes punten uit twee wedstrijden met zeven goals voor en nul tegen. Indrukwekkende cijfers, waarbij wel aangetekend moet worden, dat in beide wedstrijden de tegenstand niet zodanig was dat men tot de bodem moest gaan. Ook die tijden zullen echter weer aankomen.

<<Foto verslag Kees>>