Pubquiz vv Valthermond

12 februari 2019 19:15

Afgelopen zaterdagavond 9 februari 2019 stond voor de tweede keer dit seizoen in het teken van een Pubquiz, georganiseerd en gepresenteerd door uw Quizmaster de heer Bruintjes. In een vol afgeladen voetbalkantine van de voetbalvereniging Valthermond, werd er gestreden om de Wisselbokaal. Daarnaast waren er schitterende prijzen, zoals een VVV-bon, hapjesschalen en munten te winnen.

Vooraf werd, in verband met de aanwezige ruimte, door de organisatie een maximaal aantal van twintig teams aangekondigd. Dit bleek een groot succes, aangezien binnen no-time de aanmeldingen binnenkwamen en het maximaal aantal van twintig teams werd bereikt. Naast leden van de voetbalvereniging, waren er tal van mensen van “buitenaf”. Zo had zich een team namens de plaatselijke tennisvereniging opgegeven, was er een team uit Musselkanaal aanwezig en was er zelfs een team aanwezig met voor Valthermond onbekende gezichten.

De Pubquiz bestond uit 4 rondes met elk zo’n 25 vragen. Zo waren er vragen uit allerlei categorieën, zoals: “Wat is de hoofdstad van Madagaskar”, “Wat is een Trampeltier”, noem de naam van de artiest en de titel van diverse liedjes, herken de logo’s van bekende merken, Multiple-choice vragen. Er werd over de gehele linie door de teams een verrassend goed resultaat neergezet, wat uiteindelijk de overwinning betekende voor het team met de naam “Quizlamitische Staat”.

Bij een Pubquiz staat naast het fanatiek strijden om de prijzen, de gezelligheid voorop. Er mag wel worden gesteld, dat dankzij de presentator, barcrew en alle aanwezigen het een bijzonder gezellige avond was. Een avond, die voor herhaling vatbaar is.